Ledningen skall sätta klara kvalitetsmål som kommuniceras, följs upp och revideras regelbundet. Som hjälpmedel i kvalitetsarbetet använder Nysäters Buss den internationella kvalitetsstandarden ISO 9001.
Kundtillfredsställelse
Vår främsta framgångsfaktor är nöjda kunder. Därför
utgår vi från vad som är bäst för kunden på kort och lång sikt
är vi alltid samarbetsvilliga när det gäller våra kunder önskemål och synpunkter
visar vi upp vårt kunnande och kompetens
tillhandahåller vi säkra och prisvärda tjänster
Medarbetartillfredställelse
En god och tjänsteutövad arbetsmiljö är en framgångsfaktor. Därför
arbetar samtliga medarbetare i vetskap om den individuella arbetsinsatsens betydelse för helheten
tillgängliggörs kritisk information i syfte att arbete skall utföras med kvalitet och framgång
uppmärksammar och bekräftar vi framgång samt belönar framgång
tillser vi att rätt person är på rätt plats genom välplanerad rekrytering och vidareutbildning
följer vi vår värdegrund
Ägartillfredställelse
Nöjda ägare och värdeutveckling är en framgångsfaktor då det säkerställer företagets fortbestånd och tillväxt. Därför
ansvarar alla medarbetare för företagets långsiktiga överlevnad
är målbilden klar och kommunicerad
når vi alltid de uppställda målen
Samhälle
Nysäters Buss påverkas i ett större sammanhang. Därför
följer vi de lagar och förordningar som råder men även företagets policys
har vi kretsloppsbegreppet i åtanke vid beslut
minimerar vi negativ påverkan på luft, vatten och mark dvs skapar ett generellt miljömedvetande
Ständiga förbättringar
Vår omvärldsmiljö och affärsidé kräver ständiga förbättringar i utförandet. Därför
baserar vi våra beslut på fakta
förbättrar vi kontinuerlig vårt kvalitetsledningssystem
gör vi rätt saker i rätt tid och på rätt sätt
arbetar vi proaktivt med att förebygga problem och risker genom systematiskt arbetsmiljöarbete
engagerar vi medarbetare och andra intressenter i det dagliga förbättringsarbetet i syfte att öka kundtillfredsställelsen